VZP rozšiřuje službu pro zapomnětlivé klienty. SMS a e-mail upozorní na dluh už ve třech

Úspěšně odstartovala nová služba, kterou VZP od konce ledna spustila pro své roztržité klienty. V pilotním provozu zahrnujícím nejprve dva okresy začala pojišťovna pomocí zpráv SMS či e-mailu upozorňovat na dluh ty, kdo krátkodobě nezaplatili zdravotní pojištění.  Prakticky obratem se tak podařilo získat více než 25 % z obeslaných dluhů. Klienti, kteří na platbu třeba v návalu jiných povinností zapomněli, se díky tomu vyhnuli možnému nárůstu dlužné částky či penále. Od pondělí 17. února teď VZP tuto službu rozšíří na celý Středočeský, Ústecký a Liberecký kraj.

První etapa pilotního projektu byla na konci ledna 2014 spuštěna v okresech Mladá Boleslav a Ústí nad Labem. Následně 8.–9. února 2014 byla rozšířena do okresů Liberec, Teplice a Rakovník. Služba se zatím týká výhradně samoplátců pojistného, tedy osob samostatně výdělečně činných a osob bez zdanitelných příjmů. Celkem bylo v těchto dvou etapách rozesláno 447 výzev k úhradě za úhrnnou částku 786 tisíc korun. Do 12. února 2014 uhradilo dluh 15 % vyzvaných plátců a na účet VZP poslali 119 tisíc korun.

Od 17. 2. 2014 se teď pilotní část projektu rozšíří i na ostatní středočeské a severočeské okresy (Děčín, Chomutov, Litoměřice, Louny, Most, Česká Lípa, Jablonec n. Nisou, Semily, Benešov, Beroun, Kladno, Kolín, Kutná Hora, Mělník, Nymburk, Praha–východ, Praha–západ a Příbram).

Rozšiřování do zbytku republiky bude záviset na vyhodnocení celé pilotní části. Výhledově by mohla být prospěšná až pro 100 tisíc klientů VZP – plátců pojistného. V dalších etapách budou oslovováni už i zaměstnavatelé. Reálné odhady počítají s tím, že by VZP mohla takto ročně získat 50 milionů korun. Ty by jinak musela zdlouhavě vyměřovat či vymáhat.

Doposud obesílala VZP všechny dlužníky v průměru jedenkrát ročně dopisem. To už ale velké části z nich naběhlo k dlužné částce pojistného i penále, kterému se díky nové operativní službě budou moci snadno vyhnout nebo předejít jeho nárůstu.

Pro všechny roztržité klienty VZP ČR – samoplátce byl zřízen nový účet výběru pojistného 201470009/0300. Na tento nový centralizovaný účet budou odkazovat upozornění na chybějící platbu pojistného, zasílaná formou SMS nebo e-mailu.

Variabilní symbol platby je stejně jako dosud číslo plátce (zpravidla rodné číslo).

Úspěch projektu závisí mimo jiné na tom, zda budou mít plátci pojistného v databázi VZP aktualizované kontakty – číslo mobilu či adresu e-mailu. I ve svém vlastním zájmu by si měli zkontrolovat, zda má pojišťovna jejich aktuální údaje pro elektronickou komunikaci.

Mohlo by vás zajímat. . .

Software pro lékaře jako cloudové řešení?
V listopadu 2018 česká pobočka společnosti CompuGroup Medical uvedla na tuzemský trh revoluční ambulantní software nové generace CGM PRIMARY. V současné chvíli …
Ministr zdravotnictví o eHealth
Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch se chce soustředit na proveditelné změny a mezi nimi je i odstartování elektronizace zdravotnictví. Dle slov …
Nová ehealth infrastruktura již umožnila prvním pacientům využít eRecepty za hranicemi jejich státu
Nová iniciativa EU chce umožnit využívání eReceptů za hranicemi jednotlivých států evropské unie. Finští pacienti nově mohou získat léky na …