Jednotný digitální trh pro EU

Evropská komise stanovila 16 iniciativ k začlenění internetu a digitálních technologií do všech oblastí každodenního života a podnikání. Evropa by měla využít digitální příležitostí k vytvoření nových pracovních míst a všeobecnému růstu. Evropská komise tak učinila z vytvoření jednotného digitálního trhu jednu ze svých hlavních priorit. Strategie jednotného digitálního trhu zahrnuje soubor několika cílených akcí a je postavena na 3 pilířích:

  • Lepší přístup spotřebitelů a obchodníků k digitálním statkům a službám napříč Evropou
  • Vytvořit spravedlivé podmínky na poli digitálních technologií a inovativních služeb
  • Maximalizovat růstový potenciál digitální ekonomiky

 

Antimonopolní opatření

Evropská komise zahájila šetření konkurenčního prostředí v oblasti e-obchodu v Evropské unii. Šetření pomůže identifikovat možné obavy z narušení hospodářské soutěže na trhu. Toto opatření doplňuje akce zahájené v rámci strategie jednotného digitálního trhu. Sektorové šetření se zaměří především na potenciální bariéry omezující přeshraniční on-line obchod se zbožím a službami – např. elektronika, oblečení, obuv a další.

 

Zdroj: http://ec.europa.eu/

Mohlo by vás zajímat. . .

Software pro lékaře jako cloudové řešení?
V listopadu 2018 česká pobočka společnosti CompuGroup Medical uvedla na tuzemský trh revoluční ambulantní software nové generace CGM PRIMARY. V současné chvíli …
Ministr zdravotnictví o eHealth
Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch se chce soustředit na proveditelné změny a mezi nimi je i odstartování elektronizace zdravotnictví. Dle slov …
Nová ehealth infrastruktura již umožnila prvním pacientům využít eRecepty za hranicemi jejich státu
Nová iniciativa EU chce umožnit využívání eReceptů za hranicemi jednotlivých států evropské unie. Finští pacienti nově mohou získat léky na …