Jak začít s vydáváním e-receptů?

Použití eReceptu má na straně lékárníka i lékaře několik podmínek.

  1. První podmínkou je získání zaručeného elektronického podpisu (QCA – kvalifikovaný osobní certifikát). Zaručený elektronický podpis je nutností nejen při používání eReceptu, ale již při vyplnění žádosti o přístup do centrálního úložiště.
  2. Druhým předpokladem je získání přístupu do centrálního úložiště.
  3. Třetím předpokladem je přístup zdravotnického zařízení k pomocným funkcím centrálního úložiště. Žádost vyplňuje statutární zástupce zdravotnického zařízení (ředitel nemocnice apod). Lékař, který provozuje sám svou ambulanci, vyplňuje formulář lékař a provozovatel zdravotnického zařízení.
  4. Posledním předpokladem je používání ambulantního nebo lékárenského software, který umožňuje eRecepty využívat – informaci o tom, co váš software umožňuje, získáte u svého poskytovatele.
Štítky:

Mohlo by vás zajímat. . .

Software pro lékaře jako cloudové řešení?
V listopadu 2018 česká pobočka společnosti CompuGroup Medical uvedla na tuzemský trh revoluční ambulantní software nové generace CGM PRIMARY. V současné chvíli …
Ministr zdravotnictví o eHealth
Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch se chce soustředit na proveditelné změny a mezi nimi je i odstartování elektronizace zdravotnictví. Dle slov …
Nová ehealth infrastruktura již umožnila prvním pacientům využít eRecepty za hranicemi jejich státu
Nová iniciativa EU chce umožnit využívání eReceptů za hranicemi jednotlivých států evropské unie. Finští pacienti nově mohou získat léky na …